S05E02: Deel 2 van drieluik na onderzoek Samenhangend Leerlinggericht Onderwijs voor Sterker Leerling-Eigenaarschap

Schoolpraat is een serie podcasts van de Kunskapsskolan Community Nederland. Waarin bestuurders, schoolleiders en docenten praten over gepersonaliseerd onderwijs en leerlingen optimaal voorbereiden op de snel veranderende wereld. Niet kijkend in een glazen bol maar met verhalen uit de dagelijkse praktijk. Want veranderen kan NU!

Wil je niets missen? Abonneer je dan gratis op onze podcast.

S05E02: Deel 2 van drieluik na onderzoek Samenhangend Leerlinggericht Onderwijs voor Sterker Leerling-Eigenaarschap

Vandaag deel twee van het drieluik op basis van de literatuurstudie: Samenhangend Leerlinggericht Onderwijs voor Sterker Leerling-Eigenaarschap.

Deze Schoolpraat gaat in op de praktische toepassing van wetenschappelijke inzichten en biedt concrete strategieën om eigenaarschap in de klas te bevorderen. Ontdek hoe verschillende vormen van leerling-eigenaarschap bijdragen aan gepersonaliseerd onderwijs. Leer over ‘daadkrachtig eigenaarschap’ en ‘authentiek eigenaarschap’ en hoe deze vormen de ontwikkeling van leerlingen kunnen versterken. In gesprek met Nicolette van Halem, Assistant Professor bij het Research Institute of Child Development and Education van de Universiteit van Amsterdam, Christa de Graauw, een ervaren trainer en KED Expert bij Kunskapsskolan en René de Waard, leerjaar coördinator en expert coaching bij MY college in Spijkenisse.

Luister de podcast via deze link, klik hieronder op play of via jouw eigen favoriete podcast platform (Apple Podcast, Google Podcast en Spotify).

De Kunskapsskolan Community wil met haar podcasts en blogjes een zo groot mogelijk publiek bereiken, zowel binnen de scholen als daarbuiten. Voel je vrij om de link naar de blogs en podcasts in je eigen organisatie en netwerk te delen.

Veel luisterplezier en hartelijke groet,

Namens de Kunskapsskolan Community,

Duco Adema
Voorzitter Kunskapsskolan Community Nederland
Tevens Bestuurder Cedergroep

Deel binnen je eigen netwerk: